Wersja dla niedowidzących - włącz Wersja dla niedowidzących - wyłącz
PRZEDSZKOLE GMINNE W CHARBROWIE

Zajęcie otwarte dla rodziców "W wiejskiej zagrodzie"

Zajęcie otwarte dla rodziców

 

Scenariusz zajęć otwartych „W wiejskiej zagrodzie”

22.04.2016


CELE OGÓLNE:

  • Poznanie różnych gatunków zwierząt żyjących w wiejskiej zagrodzie.
  • Rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania.
  • Doskonalenie techniki przeliczania w możliwie dużym dla dzieci zakresie.
  • Doskonalenie umiejętności zgodnego współdziałania w trakcie różnorodnych zabaw.
  • Rozwijanie wrażliwości słuchowej i umiejętności odbierania muzyki.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

 dziecko:

  • zna i potrafi nazwać niektóre zwierzęta wiejskie
  • naśladuje głosy zwierząt stosując zwroty dźwiękonaśladowcze
  • klasyfikuje zwierzęta według gatunku
  • przelicza w odpowiednim dla siebie zakresie
  • podejmuję próbę ułożenia obrazka z 4 części
  • potrafi swobodnie wypowiadać się na określony temat
  • potrafi rozwiązać zagadkę słowną
  • chętnie uczestniczy w zabawie.
  • improwizuje ruchem muzykę poważną

METODY:

·         oglądowa – pokaz

·         słowna – pogadanka

·         ćwiczenia praktyczne

 

FORMY PRACY:

·          zbiorowa,

·         Indywidualna

 

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

ilustracja pt. „Zwierzęta z wiejskiej zagrody”, ilustracje zwierząt, kostka do gry ze zwierzętami, nagranie z odgłosami zwierząt, karta pracy „krowa, słomki, kolorowy papier, papierowe jajka, obręcze, kartoniki z kropkami i cyframi,

    

PRZEBIEG:

 

Część I

 

  1. Powitanie dzieci. Zabawa integracyjna „Iskierka radości”.
  1. Zabawa oddechowa „Krowa Mela” – przenoszenie na szablon krowy czarnych łatek za pomocą słomki do picia.

Część II

  1. Pokaz ilustracji „Na wiejskim podwórku". Oglądanie obrazka, wskazywanie i nazywanie znajdujących się na nim zwierząt, określanie pierwszej głoski w ich nazwach, dzielenie nazw na sylaby. Liczenie ile zwierząt znajduje się na podwórku. Próba nadania obrazkowi tytułu.
  1. „Wiejska zagroda” - Na dywanie nauczyciel rozkłada obręcze - to zagrody ze zwierzętami na farmie. Dzieci wskazują i nazywają poszczególne zwierzęta. Dokonują klasyfikacji dzieląc zwierzęta na rodziny. Ustawiają w zagrodach. Przeliczają, których jest więcej. Układają pod każdą zagrodą odpowiedni kartonik z odpowiednią liczbą kropek; dla chętnych kartonik z cyfrą.
  1.  „Loteryjka obrazkowa” – dzielimy dzieci na dwie drużyny. Nauczyciel pokazuje dzieciom dużą kostkę, na której bokach przyklejone są obrazki zwierząt hodowanych na wsi. Wybrane dziecko z pierwszej drużyny rzuca kostką. Dzieci z drugiej drużyny muszą wydać dźwięk jaki wydaje te zwierze.
  1. „Na podwórku” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa. Dzieci podzielone na

cztery zespoły. W każdym z nich wyznaczone jest jedno które jest mamą rodziny: krowa, owca, świnka, kura i trzyma obręcz. Pozostałe dzieci poruszają się w rytm muzyki. Kiedy muzyka cichnie dzieci muszą odnaleźć swoją mamę i schować się do jej obręczy. Kolor obręczy i szarf, które dzieci mają jest taki sam.

 

7.      Dodawanie i odejmowanie liczb w możliwie dużym dla dzieci zakresie :

Dzieci otrzymują małą obręcz a w kubeczkach liczmany - jajka białe, szare, małe, duże, Nauczyciel wydaje dzieciom polecenia:

- Policz ile masz jajek,

- Jak możesz podzielić jajka (wg koloru, wielkości),

- Ułóż białe, policz,

- Ułóż żółte, policz,

Dzieci wykonują 4 zadania na dodawanie i 4 zadania na odejmowanie np.

- Ułóż w obręczy 3 jajka małe i 3 jajka duże, policz ile jest razem,

- Weź 6 jajek dużych, odsuń dwa, ile zostało, pokaż na kartoniku, itp.

  1.  „Jakie to zwierzę?” – ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – układanie puzzli w grupach. Dzieci zostają podzielone na grupy, każda grupa otrzymuje kopertę z pociętym obrazkiem – układanie obrazka w całość. Po wykonaniu zadania przez wszystkie grupy, każda mówi jakie ułożyła zwierzę.

9.      Zabawa „Posłuszne zwierzaki" - Dzieci wybierają figurkę zwierzęcia hodowlanego, które we wcześniejszym zadaniu ułożyły. Wykonują polecenia nauczyciela, ustawiają je w różnych miejscach, z zastosowaniem określeń położenia przedmiotów względem siebie np. połóż zwierzątko przed sobą, za sobą, z prawej strony.

CZĘŚĆ III:

10.  Zabawa do piosenki „Na podwórku”- zabawa ruchowa z rodzicami.

11.  Zaproszenie rodziców do wspólnych warsztatów twórczych.

 

opracowanie Anna Remiszewska

szukaj na stronie

facebook rss

PL

BezpieczneWakacje

Przedszkole Gminne w Charbrowie - Wicko

Odwiedzin:
Wszystkich: 4 591 254
Wczoraj: 1 155
Dzisiaj: 32
Online: 6
c) 2007-2024 przedszkolecharbrowo.pl
Ta strona może korzystać z Cookies.
OK, rozumiem