Grupa wiekowa: 3,4 - latki
Cel główny:
• budowanie więzi z rodziną,
• wzbudzanie szacunku dla osób starszych,
• zachęcanie do prezentowania swoich umiejętności,
Cele operacyjne:
dziecko:
- wie, w jaki sposób wyrazić swoje uczucia do swoich dziadków;
- potrafi kulturalnie zachowywać się wobec swoich dziadków i osób starszych;
- samodzielnie wykonuje niespodziankę dla dziadków;
- potrafi złożyć życzenia swoim najbliższym;
- potrafi śpiewać i recytować wiersze z zastosowaniem modulacji głosu;
- potrafi odpowiednio zachować się w czasie uroczystości.
Przebieg uroczystości:
I Powitanie gości.
1. Zabawa integracyjna : „Jak to miło i wesoło"
Jak to miło i wesoło, gdy babcie są wokoło- Hurra!
Jak to miło i wesoło, gdy dziadkowie są wokoło- Hurra!
Jak to miło i wesoło, gdy wnuczęta są wokoło- Hurra!
Zaraz przedstawienie damy i Was na nie zapraszamy!
II. Występy artystyczne dzieci.
1. Wiersz dla babci i dziadka:
Niech dziadzio z babunią tak nam długo żyją,
Póki komar i mucha morza nie wypiją.
A ty mucho, ty komarze pijcie wodę powoli,
Aż się dziadzio z babunią nażyją do woli.
2. Taniec do piosenki „ Małe, czerwone jabłuszko"
3. Wiersze o babci.
Na pewno o tym nie Wiecie,
Że babcię najlepszą mam na świecie.
Wszystkie smutki biegną do kąta,
Gdy moja babcia w domu się krząta.
Najlepsze znajdzie lekarstwo,
Na potłuczone kolano.
I uśmiech ma dla mnie jak słonko
Gdy wstaję codziennie rano.
Zawsze pocieszy, przytuli,
i weźmie mnie na kolana.
Gdy jestem niegrzeczny przebaczy,
Kto? Moja babcia kochana.
4. Piosenka : „ Kiedy Babcia była mała"
5. Wiersze o dziadku.
Dziadek na spacer mnie zabierze,
nauczy jeździć na rowerze.
I opowiada tak ciekawie,
O tym, co w lesie piszczy w trawie.
Otworzy serce, kieszeń otworzy,
podsunie czekoladę,
z twoich sukcesów będzie się cieszyć,
kto? No wiadomo dziadek.
A teraz niech wesoło
zagra nam muzyka,
dla babci i dla dziadka
ładnie zatańczymy .
6. Taniec „ Grozik"
7. Taniec „ Nie chcę Cie znać"
III. Zakończenie części artystycznej dzieci.
1. Wręczenie upominków przez dzieci.
2. Poczęstunek.
3. Konkursy.
I. Konkurs pt.: "Czyj to wnuczek, czyja wnuczka?" - rozpoznawanie wnuczka po dotyku.
Babcia (dziadek) siada z zawiązanymi oczami na krześle ustawionym na środku sali. Kilkoro dzieci ustawia się w rzędzie przed babcią (dziadkiem). Zadaniem dorosłej osoby jest rozpoznać po dotyku swojego wnuczka lub wnuczkę.
II. Konkurs "Pieczemy szarlotkę"
Wybieramy 4 Babcie (Dziadków).
Zadaniem Babci (dziadka) jest obranie jabłka w ten sposób, żeby otrzymać jak najdłuższą skórkę.
III,, Zrobienie kokardy " - w konkursie tym biorą udział dziadkowie
Dziadek ma zawiązać kokardę na głowie wnuczki.
Oceniają babcie.
IV „ Zagadki ukryte w balonach"
Zadaniem babci (dziadka) i jest przebicie balonu szpilką i udzielenie odpowiedzi na ukrytą w nim zagadkę.
opracowała Sabina Godula