Roczny Plan Pracy Przedszkola
Dziecięcy savoir vivre, czyli jak zostać rycerzem lub księżniczką dobrego zachowania
Cele:
· Dziecko potrafi pokazać się we właściwym świetle i zachowywać stosownie do sytuacji.
· Dziecko kulturalnie zachowuje się podczas kontaktów z rówieśnikami i dorosłymi.
· Dziecko czuje się swobodnie i pewnie w sytuacjach trudnych i nietypowych.
· Dziecko unika niezręcznych sytuacji, które mogą wprawić w zakłopotanie.
Główne zagadnienia do realizacji na rok 2011/2012
Lp. |
Sposoby i środki realizacji |
Osoba odpowiedzialna |
Termin realizacji |
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22. |
Wprowadzenia w grupach Kodeksu Dobrego Zachowania
Udział w akcji „Sprzątanie Świata”
Wycieczka autokarowa do lasu „Jesienne dary”
Kolorowy Dzień Warzyw i Owoców
Przedszkolna zabawa andrzejkowa
Przedstawienie jasełkowe w wykonaniu dzieci z grupy III
Kiermasz ozdób świątecznych
Przedszkolny Konkurs Kolęd
Bal karnawałowy „Bal księżniczki i rycerza”
Dzień Życzliwości w przedszkolu o tytuł Mistrza Dobrych Manier
Konkurs recytatorski „Dobre maniery na wesoło”
Zielony korowód na powitanie wiosny
Turniej „Dobre zachowanie na co dzień”
Wielkanocny Konkurs Edukacyjny
Obchody Dnia Ziemi
Przedstawienie teatralne o tematyce dobrego zachowania dla zaproszonych gości (uczniowie klas I, dzieci z Przedszkola w Wicku)
Konkurs Rodzinny techniczno-plastyczny „Poradnik Dobrego Zachowania” w formie książeczki, historyjki obrazkowej, komiksu
Festyn Rodzinny
Wycieczka do oceanarium w Gdyni, zwiedzanie portu
Przygotowanie programu artystycznego na zakończenie roku
Klub Czytających Rodziców
Wyjazd do teatru w Słupsku
|
Wszystkie nauczycielki
Wszystkie nauczycielki
Nauczycielki gr. II i III
Wszystkie nauczycielki
Wszystkie nauczycielki
Nauczycielki gr. III
Wszystkie nauczycielki
Wszystkie nauczycielki
Wszystkie nauczycielki
Wszystkie nauczycielki
Wszystkie nauczycielki
Wszystkie nauczycielki
Wszystkie nauczycielki
Wszystkie nauczycielki
Wszystkie nauczycielki
Nauczycielki grupy II
Wszystkie nauczycielki
Wszystkie nauczycielki
Nauczycielki grupy II i III
Nauczycielki grupy III
Wszystkie nauczycielki
Wszystkie nauczycielki |
wrzesień
wrzesień
wrzesień/październik
październik
listopad
grudzień
grudzień
grudzień
styczeń
luty
marzec
marzec
marzec/kwiecień
kwiecień
kwiecień
kwiecień/maj
maj
maj
czerwiec
czerwiec
cały rok
cały rok |
Główne zagadnienia do realizacji zgodnie z tematem rocznym
|
1. 2.
3. 4.
5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.
|
Co to takiego jest savoir vivre? Jak cię widzą tak cię cenią, czyli sztuka prezentacji (magiczna moc uśmiechu, odpowiedni strój na różne okazje) Ważne cechy człowieka dobrze wychowanego (uprzejmym być, prawdomówność, jak traktować przyjaciół, schludność, grzeczność w rodzinie) Umiejętnie jeść to sztuka (zachowanie przy stole, tajemnice sztućców, serwetek, jak usiąść, kiedy zacząć, jak skończyć) Dobre maniery na przyjęciu (składanie życzeń, wręczanie prezentów, kwiatów) Jak się zachować w miejscach publicznych (winda, autobus, tramwaj, kino) Restauracyjne konwenanse (jak się zachować, menu, kelner) Magiczne klucze dobrego zachowania (proszę, dziękuję, przepraszam- kiedy, jak, dlaczego?) Kulinarny savoir vivre- wydajemy przyjęcie od podszewki (jak zapraszać, wykonać zaproszenie, podjąć gości, wystrój stołu) W podróży (jak zachować się w hotelu, na plaży) Savoir vivre w przedszkolu (zachowanie wobec nauczycieli i kolegów) |