Wersja dla niedowidzących - włącz Wersja dla niedowidzących - wyłącz
PRZEDSZKOLE GMINNE W CHARBROWIE

Gr II Średniaki 14-17.04.2020

Gr II Średniaki 14-17.04.2020

 

Temat tygodnia: Dbamy o przyrodę .

 

 

Czysta woda zdrowia  doda- domowy epsperyment 

 

Co potrzebujemy : spryskiwacz z wodą .

 

 

Rodzic rozpyla wodę na dziecko i pyta komu potrzebna i czemu jest woda?

 

Czyta dziecku informację na temat wody : woda jest niezbędnym składnikiem pokarmowym wszystkich organizmów na ziemi. Bez wody człowiek przeżyje znacznie krócej niż bez jedzenia. Dla roślin i zwierząt niebezpieczne są okresy długotrwałych opadów i powodzi, a także suszy, które często zdarzają się wiosną i latem. Woda może być słodka i słona. Słoną wodę zawierają oceany, w których jest gromadzona większa część wody występującej na ziemi. Słodkiej wody dostarczają nam głównie rzeki i jeziora. W Wielu przypadkach słodka woda musi być (oczyszczona) uzdatniona aby mogła być wykorzystywana do bezpiecznego użytku przez człowieka: picia, mycia się.

 

 

 

Badanie wody zanieczyszczonej olejem.

Co potrzebujemy do eksperymentu: szklanka wody, 5 łyżek oleju roślinnego, łyżeczkę, piórko

Rodzic wlewa do miski czystą wodę, a następnie trochę oleju. Dziecko obserwuje, jak olej utrzymuje się na powierzchni wody. Następnie dziecko zanurza w misce pióro i je wyjmuje. Dziecko obserwuje , jak olej osadził się na piórze. Następnie wspólnie z rodzicem dziecko dochodzi do wniosku, że olej pływa na powierzchni, ponieważ jest lżejszy od wody. Pióro po wyjęciu z wody zamieszanej z olejem jest posklejane.

Wyjaśnienie przeczytane przez rodzica: oceany , rzeki na których powierzchni pływają zanieczyszczenia oleiste, także ropa naftowa są niebezpieczne dla zwierząt, a zwłaszcza ptaków. Ich pióra sklejają się i robią cięższe, co uniemożliwia latanie i ptaki giną.

 

 

Oczyszczanie wody

Co potrzebujemy do eksperymentu: sciereczka lub gazik , słoik czysty, pojemnik  z brudą wodą  z kamieniami i piaskiem .

Rodzic ustawia  na stole słoik bez wieczka, z umocowaną na jego wierzchu gazą( lub filtrem, ściereczką, szmatką ), oraz drugie szklane naczynie z wodą zanieczyszczoną kamykami, patyczkami, trawą, piaskiem. Przelewa zanieczyszczoną wodę do słoika. Dzieci obserwują, jak zanieczyszczenia zatrzymują się na gazie . Dochodzą do wniosku, że filtr( ściereczkę czy szmatka) zatrzymuje zanieczyszczenia-oczyszcza wodę .

Rodzic czyta wyjaśnienie : ludzie dostrzegli niekorzystny wpływ zanieczyszczonej wody na środowisko i postanowili ją oczyszczać. Rodzic wyjaśnia dziecku nowe słowo „ściek”. Zastanówcie się wspólnie w jaki sposób można w oszczędzać wodę.

Przykłady oszczędzania wody:

·         Gromadzenie wody deszczowej i podlewanie roślin w ogrodzie

·         Dokręcanie kranu przed wyjściem z łazienki

·         Budowanie oczyszczalni ścieków

·         Wprowadzenie liczników do mierzenia zużycia wody i płacenie za zużytą wodę

 

 

Poznajemy rozwój żaby

 

Otwórz ćwiczenia na stronie 74.

Posłuchaj krótkiego opowiadania czytanego przez rodzica „Kiedy żaby chcą mieć dzieci”(kliknij w tytuł) przyjrzyj się ilustracjom w książce, zastanów się jak rozwija się żaba.

Wykonaj zadania na stronie 75.

 

 

 

 

Nazywanie świata- ćwiczenie z serii odimiennej metodu nauki czytania. Wybierz pasujący obrazek do słowa, powtarzaj, aż znikną wszystkie odpowiedzi. Powodzenia!

 

 

szukaj na stronie

Odwiedzin:
Wszystkich: 2 921 812
Wczoraj: 955
Dzisiaj: 477
Online: 12
c) 2007-2020 przedszkolecharbrowo.pl
Ta strona może korzystać z Cookies.
OK, rozumiem