Wersja dla niedowidzących - włącz Wersja dla niedowidzących - wyłącz
PRZEDSZKOLE GMINNE W CHARBROWIE

Gr III Starszaki 14-17.04.2020

Gr III Starszaki 14-17.04.2020

 

TEMAT TYGODNIA: WIOSNA NA WSI

 

 

 

Witajcie po świętach. :) Od dzisiaj będziemy spędzać wiosnę na wsi.

 

 

WTOREK

Uparty kogut.

 

 

 

Dzisiaj odsłuchajcie opowiadania, które dla Was wymyśliła pani Małgorzata Strękowska-Zaremba „Uparty kogut”.

nagrane opowiadanie znajdziecie tutaj pod tym linkiem:

 

https://www.facebook.com/przedszkolecharbrowo/videos/339337760358912/

 

Po wysłuchaniu opowiadania zastanówcie się nad tymi pytaniami i spróbujcie na nie odpowiedzieć:

 

−   Czy mama Olka i Ady była wcześniej na wsi?

 

−   Z kim bawił się Olek?

 

−   Co robiła Ada?

 

−   Jaki ptak zainteresował się mamą? Dlaczego?

 

−   Czym zajęli się tata z wujkiem?

 

−   Jak mama przechytrzyła koguta? Czy jej się to naprawdę udało?

 

 

 

Dzisiaj zróbcie  w waszych książkach karty pracy cz. 4 str. 3 – 5

 

 

 

Pobawcie się teraz z mamą, tatą, starszym rodzeństwem w układanie zdań na temat zwierząt z wiejskiego podwórka. Wykorzystajcie do tego ilustrację z kart pracy ze strony 4 – 5. Ona pomoże Wam w wyborze zwierząt, jakie macie wybrać do ułożenia zdań.

 

   

 

Zabawę   rozpoczyna   rodzic/rodzeństwo, wypowiadając   pierwsze   zdanie.   Np.  Po   podwórku   kroczy   kaczka, a za nią żółte kaczuszki. Następne zdania układają dzieci.

 

 

 

Ostatnim zadaniem jakie macie do zrobienia jest odsłuchanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka, które znajdują się tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0

 

 

 

Podsumowując dzisiejszą zabawę, wykonajcie zadanie na stornie 6 karty pracy cz.4

 

 

Gorąco pozdrawiam

 

ŚRODA

Spotkanie z literką Ż,ż

 

1. Ćwiczenia na dobry dzień:

·         Piłeczka dla każdego dziecka (może być ziemniak :). W staniu jednonóż – przekładanie piłeczki/ziemniaka z ręki do ręki pod kolanem wzniesionej nogi. Ćwiczcie, stając, na przemian, na lewej nodze lub na prawej nodze.

·         Jaskółki. Szarfa lub związany kawałek sznurka w dużą pętle. Na ziemi leżą szarfy/ pętle rozłożone w kółeczkach. W każdym kółeczku (gniazdku) stoi dziecko, mama, tata, brat, siostra itp, czyli nasza jaskółka.  Na sygnał jaskółki wylatują z gniazd i krążą w różnych kierunkach. Na zawołanie: Burza – jaskółki wracają do swoich gniazd.

 

2. Chciałabym zaproponować Wam dzisiaj wykonanie pracy plastycznej metodą origami płaskie. W poprzednim tygodniu, również tą metodą mogliście wykonać wielkanocnego kurczaczka. Dzisiaj natomiast proszę spójrzcie pod ten link i wybierzcie sobie jakieś jedno zwierzątko, świnkę, krówkę. Zróbcie je według instrukcji.

http://maluchwdomu.pl/2015/05/origami-zwierzatka-z-wiejskiego.html

 

3. Aby odpoczęły Wasze paluszki od sprawnego zginania kółeczek razem z rodzicem wypowiedzcie poniższy wierszyk. Na początku tej zabawy otwórzcie dłoń ze wszystkimi palcami. Potem, drugą ręką, przyginajcie odpowiednie palce kciukiem i palcem wskazującym, zgodnie z wypowiadanymi wersami, aż nazwiecie po kolei wszystkie palce.

 

Każdy mój paluszek

w zwierzątko zmienić muszę.

Gruby, okrągły kciuk

w owczarka zamienię tu.

Ten wskazujący to koń,

po łące goń go goń.

Środkowy jak krówka jest

mleczko dawać chce.

Serdeczny to stara koza,

zaprzęgnę go do wozu.

A mały paluszek .... beee,

w owieczkę zamienił się

 

Czy potrafisz wymienić wszystkie zwierzątka wiejskie, jakie występują w tym wierszu???

 

Kochane Dzieciaki, kiedy już za nami zabawy plastyczne i paluszkowe ruszamy do poznania nowej litery. Tym razem będzie to wielka i mała litera Ż, ż , drukowana i pisana. Naszym wyrazem podstawowym będzie wyraz żubry, Żaneta

Pod tym właśnie linkiem znajdziecie filmik o tej literce.

.

https://www.youtube.com/watch?v=eLANVg7IKBo

 

 

Gdy obejrzeliście już film, proszę otwórzcie karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 64-67. Tam znajdziemy kilka ćwiczeń związanych z tą właśnie literą. Proszę abyście przyjrzeli się uważnie jak ona wygląda i w jaki sposób ją się pisze (czerwone strzałki). Gdy już zapoznaliście się z jej wyglądem graficznym to teraz zabawa:


Droga mamo, drogi tato proszę przygotuj dziecku kolorowy pasek bibuły albo sznurek, kawałek muliny czy może wełny. Postarajcie się wspólnie ułożyć taką literę z bibuły, sznurka, itp. A może uda Wam się ułożyć jeszcze inne litery w ramach powtórzenia???

 

Gr III Starszaki 14-17.04.2020

 

Gdy już Wasze litery ułożone, zapraszam do dalszej przygody z literą Ż. W książce będziemy teraz:
• Nazywać obrazki
• Dzielić nazwy obrazków na głoski.
• Zaznaczać na niebiesko liter ż, Ż w wyrazach.
• Czytać sylab, wyrazów i tekstu.
• Czytać wyrazy powstałe z połączenia sylab.
• Wodzić palcem po literze ż– małej i wielkiej, pisanej.

Na koniec (jak zawsze) zostaje nam napisanie owej litery w naszych książkach. Spróbujcie napisać literę ż, Ż po śladach, a potem samodzielnie. Pamiętajcie jednak aby nie robić tego z przymusu. Usiądźcie do tego pisania w dowolnym dla Was momencie dnia a nawet tygodnia.

 

 

CZWARTEK

Tyle stóp, tyle kroków

 

 

Witajcie Kochane dzieci!!!!

 

Proszę wejdźcie na ten link i odsłuchajcie piosenke pt."Na podwórku"

 

https://www.youtube.com/watch?v=An265-G0WOs

 

To nasza piosenka, której byśmy normalnie uczyli się spiewać w przedzkolu. Pewnie wykorzystalibyśmy instrumenty. Ale mam dla Was propozycje,bo przecież możecie wykorzystać przedmioty,jakie posiadacie w domu i zabawić się w orkiestrę. Wsypcie do pojemniczkach z kinder nispodzianki ryż, albo groch i już macie grzechotki. A możę pożyczcie od mamy metalową miskę i drewnianą łyżki i... macie perkusje... Ruszcie głowami :)

 

Gdy już trochę pomuzykowaliście zapraszam Was do zabawy matematycznej. Zastanówcie się czym możemy mierzyć, np. długość nogawki spodni? Albo długość szalika? Czego używamy do mierzenia??

Tak! Dobrze, używamy miary (inaczej miary krawieckiej), linijki, miarki budowlanej.

 

Gr III Starszaki 14-17.04.2020

 

Zadanie pierwsze: (dotyczące zrozumienia stałości miary).

Drodzy rodzice weźcie proszę dwa takie samej długości sznurki i ułóżcie dwie różne drogi z nich.Jedna niech będzie prosta, druga niech zakręca. W zadaniu chodzi o to, by ukazać dzieciom, że pomimo kształtu drogi, może ona mieć taką samą długość

- czy obie drogi wyglądają tak samo?

- czy obie drogi są tej samej długości?

- Jeśli nie, to dlaczego?

- Jak możemy te drogi porównać? Sprawdzić czy są tej samej długości (przyłożyć do siebie dwa sznurki)

 

Zadanie drugie: Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą.
Niech każde dziecko mierzy szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno licząc. Po dziecku niech zmierzy dywan stopami tata albo mama.
- Dlaczego wyszły wam różne wyniki?
- Czy wasze stopy są jednakowej długości?

- Czy wasze stopy są jednakowej długości?

Więc każdy mierząc ten sam dywan poda inny wynik, gdyż nasze stopy różnią się długością.

Zadanie trzecie Mierzenie długości dywanu krokami.
Niech każde dziecko mierzy długość dywanu krokami, które głośno liczy.
- Dlaczego wyszły wam różne wyniki?
- Z czym jest związana długość waszych kroków? (Ze wzrostem).

 

Karta pracy, cz. 4, s. 6 i 7.
Zastanówcie się ile nóg mają przedstawione na ilustracji zwierzęta. Otoczcie je pętlą według polecenia. Pobawcie się w wydawanie odgłosów zwierzęcych.

Olek i Ada zastanawiają się, która tasiemka jest dłuższa. Zastanówcie się, jak to sprawdzić. Kolorowanie tasiemek. Kończenie rysowania kurcząt według wzoru. Kolorowanie trzeciego kurczęcia, licząc od prawej strony.

Karta pracy Litery i liczby cz.2
str. 69 

Wpiszcie w okienak odpowiednie cyfry zgodnie z zadaniem jakie nadnimi jest napisane.

 

Relaks na zakończenie. Wejdźcie na poniższy link i pobawcie się w odnajdywanie zwierzecych dzieci i ich mam.

 

https://wordwall.net/play/1484/629/946

 

gorąco pozdrawiam!!!

 

 

 

PIĄTEK

Na podwórku

 

Kochane Przedszkolaki dziś już ostatni dzień zabaw na wiejskim podwórku. Dzień zaczniemy od przysłów, w które zakradły się zwierzęta. Posłuchajcie jakie to przysłowia:

 

- Gdyby kózka nie skakała, to by nóżki nie złamała.

   

- Zapomniał wół, jak cielęciem był.

   

- Koń ma cztery nogi i tak się potyka.

   

- Pasuje jak wół do karety.

   

- Nie kupuj kota w worku.

 

Czy umiecie wyjaśnić niektóre z nich? A może wszystkie? Jeśli macie z tym trudność na pomoc przybiegną Wam na pewno rodzice :)

 

Karta pracy, cz. 4, s. 9. 

Oglądanie obrazka, odszukiwanie na nim śladów zwierząt.

Łączenie obrazków zwierząt z ich śladami.

Czytanie z  rodzicem  (lub samodzielnie) nazw zwierząt.

Naklejanie zdjęć zwierząt w odpowiednich miejscach.

 

Zabawa w zagadki. Usiądźcie wygodnie i posłuchają zagadek pani Bożeny Formy, które Wam przeczytają Wasi rodzice. Zgadnijcie o jakimi zwierzęciu mowa, a następnie wyciągnijcie farby i namalujcie jedno z wybranych zwierząt wiejskich.

 

   1.  Lubi głośno gdakać,                        

    kiedy zniesie jajko.                       

    Każdy wie, że jest stałą

    kurnika mieszkanką.

                     (kura)

 

    2. Zakręcony ogonek,                          

    śmieszny ryjek ma                   

   „Chrum, chrum – głośno woła –

    kto jedzenie da?”

                            (świnka)

 

   3. Na przykład łaciate,                       

    w oborze mieszkają.                       

    Pasą się na łąkach,                        

    zdrowe mleko dają.                         

                (krowy)

 

    4. Nie pieje, nie gdacze,                     

    tylko głośno kwacze.

    Po stawie pływa.                          

    Jak się nazywa?

                (kaczka)

 

    Grzebień ma na głowie,                     

    swoim głośnym pianiem                      

    wszystkich wczesnym rankiem                .

    budzi na śniadanie.

                             (kogut)

 

 

 

Relaks:

Wiecie bardzo dobrze, że zwierzęta na wsi podarowują nam coś bardzo szczególnego, a mianowicie jedzenie. Przygotowałam dla Was grę, w której macie połączyć produkty ze zwierzętami, od których one pochodzą

 

https://wordwall.net/play/1492/905/534

 

Na koniec zapraszam Was do obejrzenia on line pięknej książki o gospodarstwie i pracy na nim. Tytaj wklejam link, z którego możecie skorzystać, tak abyście mogli wysłuchać lektora, który pokazuje książkę i czyta ją dla Was.

 

https://www.youtube.com/watch?v=v20WMrcDRK4

 

Kochane dzieci! Temat życie na wsi dobiega końca. Zostało nam jeszczw do uzupełnienia kilka stron w książce karty pracy cz.4 z tego tematu. Tu zstawiam Wam i Waszym rodzicom dowolność. Sami zdecydujcie czy chcecie wyonać to dzis, a może w sobotni poranek? (zadania w tej książce dotyczące tego tematu znajdują się na stronach od 3 do 11 włącznie)

 

pozdrawiam ciepło!

 

 

 

  

 

szukaj na stronie

Odwiedzin:
Wszystkich: 2 921 800
Wczoraj: 955
Dzisiaj: 465
Online: 10
c) 2007-2020 przedszkolecharbrowo.pl
Ta strona może korzystać z Cookies.
OK, rozumiem