Wersja dla niedowidzących - włącz Wersja dla niedowidzących - wyłącz
PRZEDSZKOLE GMINNE W CHARBROWIE

Gr III Starszaki 20-24.04.2020

TEMAT TYGODNIA :      DBAMY O PRZYRODĘ

PONIEDZIAŁEK     

OBEJRZYJ  FILM  PT. ”Co to jest las?’ https://www.youtube.com/watch?v=31z7hEiIDVs&t=72s

Odpowiedz na pytania:

Co to jest flora? (rośliny)

Co to jest fauna?(zwierzęta)

Z jakich warstw składa się las? (runo leśne,podszyt,wysokie drzewa).

Jakie leśne zwierzęta występują w tym filmie?(wiewiórka,sarna,jeż,ropucha,borsuk itp.)

W jaki sposób musimy dbać o las?

Wyjaśnianie słów  - Lasy to płuca Ziemi.

 Lasy to płuca Ziemi, bo produkują tlen, którym oddychamy, zatrzymują także pył i kurz, oczyszczają powietrze, a drzewa iglaste wydzielają olejki eteryczne.

Poznawanie (przypomnienie) ogólnej budowy drzewa: korzenie, pień, gałęzie, korona z liśćmi. Dziecko nazywa części drzewa. Określa, które części rośliny rosną pod ziemią, a które nad nią

 

Gr III Starszaki 20-24.04.2020

  • Karty pracy, cz. 4, s. 12–13.

Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej  „Strażnicy przyrody.” s .12

− Co robiły dzieci w lesie?

 − Co mówiły zwierzęta o dzieciach?

 − Jak wy zachowujecie się w lesie?

Kolorowanie rysunków zwierząt.

  • Karty pracy, cz. 4, s. 14–15.

Oglądanie obrazków. Ocenianie, czy Olek i Ada są przyjaciółmi przyrody.

 Rysowanie, jak dzieci dbają o przyrodę.

 Słuchanie nazw roślin chronionych przedstawionych na zdjęciach.

Na  zakończenie posłuchaj rad swoich kolegów  ”Jak dbać o nasza planetę”

https://www.youtube.com/watch?v=msyPppuj8yg

 

WTOREK

Rytmiczna rozgrzewka  „W  podskokach”.

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

Opowieść ruchowa” W lesie”

 Dziecko wykonuje to, o czym opowiada mama.

Wyruszamy na wycieczkę do lasu (dziecko maszeruje dookoła koła). Idziemy po ścieżce. Ścieżka robi się coraz węższa. Idziemy gęsiego – jedno za drugim. Las staje się gęsty – trzeba się schylać, przechodzić pod gałęziami, rozchylać zarośla (wymyśla różne sposoby przedzierania się przez las). Co jakiś czas odpoczywamy. Zatrzymujemy się, nasłuchujemy odgłosów lasu: śpiewu ptaków (wykonuje skłony głowy w tył, na boki, skręty), stukania dzięcioła (w przysiadzie, uderza palcami o ziemię). Idziemy dalej. Widzimy w oddali sarny na polanie (czworakuje w różnych kierunkach). Wchodzimy na polanę pełną kwiatów. Biegamy radośnie, podskakujemy. Zmęczeni zabawą, kładziemy się na trawie. Zasypiamy. Las szumi: szu, szu, szu…

A może nauczysz się ekologicznej piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

 

Zabawy badawcze – Gdzie jest powietrze?

Dla każdego dziecka: balon, słomka do napojów, kubeczek z wodą, paski bibuły zawieszone na nitce.

  • Rozmowa na temat powietrza (przypomnienie) – gdzie się znajduje; czy ma kolor, kształt; w jaki sposób można poznać, że znajduje się wokół nas.
  • Nadmuchiwanie balonów – obserwowanie ich powiększania się, wypuszczanie powietrza z balonów w kierunku własnych twarzy.
  • Wciąganie powietrza do płuc i wydychanie go przez słomkę do napojów do kubeczka z wodą – obserwowanie powstających bąbelków.
  • Dmuchanie na paski bibuły zawieszone na nitce.
  • Obserwowanie drzew poruszanych wiatrem.

Mama  wyjaśnia, że powietrza nie można zobaczyć ani powąchać, lecz można poczuć, ale tylko wtedy, gdy porusza się jako wiatr. Podkreśla znaczenie powietrza dla życia ludzi i zwierząt oraz jego wszechobecność wokół nas.

Jednak powietrze nie zawsze jest czyste – posłuchajcie:

https://www.youtube.com/watch?v=xU5dox9wVlQ

A teraz praca samodzielna.

Karta pracy, cz. 4, s. 18. Łączenie śmieci z odpowiednimi pojemnikami. Rysowanie butelek i słoików po śladach. Wyjaśnienie znaczenia słowa recykling.

 

ŚRODA

Odkrywanie litery  h : małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

Wyodrębnianie wyrazu podstawowego –hamak.

https://www.youtube.com/watch?v=vtymVPdwi6U

https://www.youtube.com/watch?v=ZYseoOcd6m8

Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 70–73.

  • Nazywanie zdjęć. Rysowanie pod każdym zdjęciem tylu kresek, z ilu głosek składa się jego nazwa.
  • Zaznaczanie na niebiesko liter h , H w wyrazach.
  • Czytanie sylab i krótkiego tekstu.
  • Skreślanie co drugiej litery w ciągu liter.
  • Odczytanie hasła z pozostałych liter.
  • Uzupełnianie zdań obrazkami odszukanymi wśród naklejek.
  • Wodzenie palcem po literze h – małej i wielkiej, pisanej. Pisanie liter h, H po śladach, a potem – samodzielnie.

A teraz pobaw się znanymi już sylabami:

https://www.youtube.com/watch?v=-Wrt9ymtcoE

https://www.youtube.com/watch?v=6Zqa2hDFVIc

 I  oczywiście coś o ekologii:

https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

 

CZWARTEK

 Założenie hodowli hiacyntów bądź  tulipanów.

  • Karta pracy, cz. 4, s. 19.

 Olek i Ada zakładają hodowlę hiacyntów.

 Oglądanie rysunków Ady i ich rozszyfrowywanie.

 Dziecko podaje, jakie czynności należy wykonać:

− przygotować doniczkę z ziemią,

− włożyć do doniczki cebulkę hiacynta,

− podlać roślinę i umieścić w słonecznym miejscu,

 − podlewać hiacynta co kilka dni.

Uzupełnianie rysunków tulipana według wzoru.

  • Założenie hodowli przez dziecko.

( Cebulki hiacyntów lub innych kwiatów cebulowych , ziemia ogrodnicza, konewka z wodą, łopatki, doniczki. )

Dziecko otrzymuje doniczki, ziemię, cebulki kwiatów.

Pracuje  samodzielnie pod nadzorem rodzica.

Nabiera ziemię łopatkami do doniczek, wsadza cebulki.

Częściowo je przykrywa, podlewa wodą z konewki i umieszcza na parapecie okna.

 Przez następne dni obserwuje rozwijające się kwiaty.

Rozwiązywanie zadań tekstowych.

Karta pracy, cz. 4, s. 16-17.

Oglądanie sytuacji przedstawionych na obrazkach.

 Układanie o nich zadań.

 Przedstawianie ich za pomocą liczmanów.

Rysowanie po śladzie drogi Olka, Ady i dziadka do lasu.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie.

 Rysowanie tulipanów po śladach, bez odrywania kredki od kartki. Kolorowanie ich.

Praca wspaniale wykonana ,więc przygotowałam niespodziankę:

https://www.youtube.com/watch?v=3B5JRCqt8HU

 

PIĄTEK

Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „Lis i lornetka.”

https://www.youtube.com/watch?v=0vx_OGVPwiA

  • Rozmowa na temat opowiadania.

− Jak zwierzęta przyjęły obecność dzieci w lesie?

− Dlaczego zwierzęta bały się dzieci?

− Co powiedziały o dzieciach zwierzęta, które je obserwowały: jeleń, ptaki, lis?

− Co zrobiły dzieci po powrocie do przedszkola?

− Kogo narysowała Ada? Dlaczego?

 − Co narysowała pani? Co przedstawiał jej rysunek?

  • Ćwiczenia oddechowe

–Stań naprzeciw otwartego okna.

 Wykonaj długi wdech nosem, a następnie wydech powietrza ustami.

Powtórz to ćwiczenie 7 razy.

Wykonanie pracy plastycznej „Moja ekologiczna zabawka”.

(Rolki po papierze toaletowym, opakowania po jogurcie, sokach, ścinki materiałów, kolorowe sznurki, samoprzylepny papier kolorowy, samoprzylepna kolorowa folia, bibuła, plastelina, nożyczki. )

Dzieci wybierają dowolne materiały i wykonują zabawki według własnych pomysłów.

RADY NA ODPADY

https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k

PIOSENKA  DO RAPOWANIA  ”Eko- dzieciaki- zbieraj z klasą”

https://www.youtube.com/watch?v=1YlIZEQGRFQ

szukaj na stronie

Odwiedzin:
Wszystkich: 2 921 826
Wczoraj: 955
Dzisiaj: 491
Online: 12
c) 2007-2020 przedszkolecharbrowo.pl
Ta strona może korzystać z Cookies.
OK, rozumiem