Zajęcia badawczo-odkrywcze „Klub Małego Odkrywcy”

Zajęcia badawczo-odkrywcze „Klub Małego Odkrywcy”

 

 

 

 

 Eksperymentowanie i odkrywanie wpisuje się w najwcześniejszy okres życia dziecka. Już od chwili narodzin dziecko poznaje świat wszystkimi zmysłami: obserwuje, słucha odgłosów dochodzących z otoczenia,  poznaje zapachy, smaki, faktury dotykowe.  Ciekawość  świata jest u dzieci wrodzona i zupełnie naturalna. Dzieci uwielbiają wykonywać eksperymenty i robią je wszędzie, gdzie tylko mogą: w domu, w piaskownicy, w kałuży, na placu zabaw, w kuchni

Eksperymentowanie wzbogaca dziecięce umiejętności, kształtuje charakter, ujawnia zdolności i predyspozycje, a także rozwija inteligencję. Określa zdolność do organizowania swoich działań, kierowania nimi i obserwowania efektów. Dzięki temu dziecko w przyszłości staje się osobą samodzielną i niezależną.

Im więcej prezentujemy dzieciom ciekawych zjawisk do odkrycia, zabaw czy przykładów nowych eksperymentów, tym większy one generują głód nowych doświadczeń i pomysłów. Pragną coraz więcej doświadczać i dogłębniej poznawać. Chcą badać nowe zjawiska całym sobą, całym swoim umysłem, ciałem i wszystkimi zmysłami… Na dodatek nigdy nie mają dosyć!

Zajęcia z „Klubu Małego Odkrywcy” dostarczają dzieciom wiele wrażeń i emocji.  Z ciekawością obserwują doświadczenia i próbują samodzielnie odkryć badane zjawisko, zakładać hipotezy wyciągać wnioski. 

A oto zagadnienia, które poruszyliśmy do tej pory:

-Mikroskop: dzieci poznały budowę mikroskopu, obserwowały pod mikroskopem owady: pająka, mrówkę, skrzydełko ważki, włos ludzki, krew, cebulę.

-Powietrze:  badały właściwości powietrza, Wykonaliśmy doświadczenia  „W wodzie ale sucho”, „Niewidzialna siła powietrza”,  „Powietrze podnosi wodę”, „Jaki kształt najbardziej nadaje się do latania – papierowa strzała”, „Paląca się świeczka”

-Magnetyzm: odkryliśmy niezwykłą moc magnesów, sprawdziliśmy które przedmioty przyciągają się do magnesu, a które nie, dowiedzieliśmy się, że siła magnetyczna działa nawet przez szkło, wodę plastik, papier, materiał. Magnetyzm tak zaciekawił dzieci, że poświęcimy mu więcej czasu.

Elektryczność- Poznaliśmy na czym polega elektryzowanie ciał, dlaczego ciała się elektryzują, dlaczego naelektryzowane ciała przyciągają się lub odpychają,

Zabawa barwami: malowanie na mleku.

Zabawa bańkami mydlanymi: dowiedzieliśmy się jak samodzielnie wykonać płyn do robienia baniek mydlanych, wykonaliśmy doświadczenie „Bańka w bańce”, robiliśmy gigantyczne bańki z użyciem lejka a także tworzyliśmy obrazek z baniek.

Zabawy w eksperymentowanie i odkrywanie są bardziej wciągające dla dziecka, niż telefon komórkowy. Drogi rodzicu spróbuj sam w domu wykonać prosty eksperyment z dzieckiem, a przekonasz się ile radości przyniesie całej waszej rodzinie.  Dzieci za każdym razem po zakończonych zajęciach czują niedosyt i chcą więcej i więcej.                         To przynosi mi wielką satysfakcję i również nie mogę się                           doczekać kolejnych zajęć!

(c) 2007- 2019 by przedszkolecharbrowo.pl

artwolan.pl