Podjęta inicjatywa konkursowa "Cyfrowa Majówka" w grupie III to „Cyfrowe granie na dywanie” połączenie zajęć szachowych ze światem wirtualnym, oraz nauką programowania na etapie edukacji przedszkolnej. Celem programu było:
1. Rozwijanie u dzieci logicznego myślenia poprzez stosowanie odpowiednich rozwiązań
strategiczno - taktycznych.
2.Ćwiczenie pamięci i uwagi w czasie stosowania charakterystycznych dla szachów elementów gry.
3. Wyzwalanie aktywności twórczej poprzez samodzielną kreację wydarzeń na szachownicy.
4. Kształtowanie pozytywnych cech osobowości, właściwe reagowanie na sukcesy i porażki.
5. Rozwijanie zainteresowań dzieci.
6. Nauka programowania i kodowania z użyciem Photona..
7. Wykorzystanie sprzętu multimedialnego do rozwijania myślenia strategicznego.
W związku z wyznaczonym celami zrealizowaliśmy 3 główne tematy: . 1. Czarno białe kwadraty- Szachownica, 2.Poruszaj się jak 3. Rozgrywki szachowe „Król Mat i królowa Szach”.
Dzieci podczas zajęć tworzyły geometrię szachownicy, za pomocą tablicy interaktywnej rysowały linie poziome, pionowe, przekątne. Układały na dywanie określone pola, ucząc się przy tym kodowania. Podczas lekcji „Poruszaj się jak” dzieci rozwiązywały zadania razem z robotem, przenosząc z kodu na matę szachową figury ustawiając je w odpowiednich miejscach zgodnie z wytycznymi zadania . Programowały Photona zgodnie ze sposobami poruszania się figur. Brały udział w wirtualnych rozgrywkach szachowych używając przy tym tablicę interaktywną oraz tablet