Dnia 30.09.2019r. w grupie III odbyły się zajęcia o tematyce „Jakie mamy drzewa”- jesienne kodowanie. Wprowadzenie robota edukacyjnego Bee - Bot, jako środka edukacyjnego wdrażającego do programowania.
Dzieci uczyły się rozróżniać drzewa iglaste od drzew liściastych. Starszaki oglądały gałązki jodły, sosny, świerka, modrzewia i ich szyszek. Porównywały ich wygląd. Wyciągały z szyszek nasionka. Nauczyciel wyjaśnił dzieciom, że drzewa iglaste nazywane są też szyszkonośnymi, ponieważ ich nasiona znajduję się wewnątrz twardych, zdrewniałych szyszek. Każde drzewo iglaste ma igły o odmiennym kształcie. Igły te pozostają na drzewach przez cały rok. Jedynie modrzew traci je co roku przed zimą .
Ponadto oglądały również liście kasztanowca, jarzębiny, dębu, brzozy i ich owoców oraz dokonywały ich porównania, celem wyciągnięcia jak najtrafniejszych wniosków na temat różnic pomiędzy lasem iglastym, a liściastym.
Nauczyciel wyjaśnił, że jesienią każdego dnia z liści paruje woda, a drzewo, ponieważ ziemia jest chłodna, nie może pobierać tyle wody, ile potrzebuje, aby dostarczać je liściom. Liście stają się wtedy suche i usychają. W zielonych liściach znajduje się barwnik chlorofil. Jeżeli do liścia nie dochodzi woda, traci on zielony barwnik i zanim całkiem uschnie, zabarwia je na żółto, pomarańczowo, brązowo.
W dalszej części zajęć został przeprowadzony eksperyment z użyciem szyszek. Otwarte i zamknięte szyszki zostały włożone do wody. Podczas burzy mózgów dzieci odpowiadały na pytanie co się stanie z szyszkami zamoczonymi w wodzie? Okazało się, że szyszki się zamknęły, ponieważ szyszka ma w sobie nasiona i aby je chronić przed wodą (np. deszczem) zamyka się.
Na koniec zajęć dzieci zostały zapoznane z robotem edukacyjnym Bee - Botem, dzięki któremu uczyły się poprzez programowanie dopasować do liści drzew ich owoców.